20150131

hej igen

Jag har varit sjuk i två månader nu. Hela december präglades av en till synes oövervinnerlig förkylning. Och när jag äntligen, äntligen slutade snora smittade Jonatan ned mig med ännu en förkylning, som han sa "var snäll, den gick över på tre dagar". Det är två veckor sedan nu. Så jag googlar saker som boosta immunförsvaret men får inga som helst vettiga svar. Söker en superkur men får tips om regelbunden motion och i mitt huvud skriker jag men jag kan ju inte motionera i det här tillståndet hur mycket jag än vill. Och återvänder till självömkan.  Täcket. Funderar över vilken film jag ska se idag.

En annan sak som ger upphov till självömkan är mängden tvätt jag ska tvätta idag. Ensam. För Jonatan är på jobbet. Som vanligt. Och jag blir i vanlig ordning en missnöjd hemmafru med ful frisyr och degig kropp.

Kul va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar