20141001

när du inte är här

nu när dagarna blir kortare är du inte här
när mörkret tar över och alla löven faller
jag äter pasta och sojafärssås för det är
ungefär vad som finns hemma och
jag orkar inte bry mig egentligen
om vad jag äter
när du inte är här och äter med mig

nu när jag avskyr mig själv är du inte här
när jag knappt står ut med min egen spegelbild
jag borstar håret, sminkar mig, tar på mig kläder
och försöker att inte tänka på det
jag vet att jag är löjlig men jag
kan inte hjälpa det
du är inte här och kan säga det

nu när känslorna rusar är du inte här
när alla intryck tar kål på mig och
jag kommer hem, lägger mig i sängen
och inte orkar ta mig upp igen
det är för tidigt att sova men för sent
att vara vaken
och du är inte här och håller om mig

och jag räknar dagarna tills du kommer hem igen
(tjugofyra)
funderar över hur jag ska orka tills dess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar